Pagina's

zondag 12 april 2015

Een zomermutsje voor miepje

Nu het mooie weer eraan komt en het mutsje van vorige zomer echt wel te klein geworden is, maken we er zelf een nieuw.





Aangezien je écht alles op internet kan vinden, heb ik ook dit patroon gevonden! Dit is een tof ottobre patroontje dat ik gratis heb kunnen downloaden. 

Stofjes kiezen uit de stoffenkast! Deze fijne stof komt van bij nadine. De rekbare biais komt van bij ubo.



  
Patroontje tekenen en knippen




Pruts haar hoofd is 44 cm, dus toekomstgericht denkend nam ik het patroon voor maat 46. Blijkt toch te groot te zijn, dus maak ik straks een maatje kleiner!
 



Ik gebruikte rekbare biais in plaats van een bies zoals op het patroon staat, eigenlijk gewoon omdat ik te lui ben, maar ook omdat ik het toch had liggen en het veel gemakkelijker werkt. Diegene die ik gebruikte heeft een matte en een blinkende kant. Ik gebruikte hier de matte kant. Ik maakte de lange litsen ook langer dan het patroon zei. Zo kan ik het, als ze in de draagdoek op de rug gaat, ook onder haar oksels heen knopen, zodat het mooi blijft zitten!
 

Schattig en lekker zomers!
 

Aangezien ik niet graag poseer, effe een snelle tussendoor foto! Zoals gezegd, iets te groot dus, maar aangezien ons miep groeit als kool, zal het deze zomer misschien al passen!
 

Zoals gezegd, toch even een maatje kleiner gemaakt! Et voila!


En nu, hop naar buiten, genieten van 't zonnetje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten