Pagina's

maandag 22 december 2014

Een creatief DIY project voor de kleuterjuffende schoonzus

Ik denk dat het bijna een jaar eerder was dat ze me gevraagd had of ik iets kon maken, waarbij kleuters verschillende sluitingen konden oefenen. Mijn hoofd stond er niet meteen naar en mijn fantasie was al helemaal ver te zoeken! Maar dan bijna een jaar later stond Kerst weer voor de deur en was ik zo vaak aan het naaien dat ik toch ben beginnen zoeken hier en daar naar ideeën. Pinterest wemelt gelukkig van de prachtige softbooks en daar vind ik altijd wel iets dat me inspireert!


Dit paneel is ongeveer 70cm op 50 cm als ik het goed heb!

Je kan het dichtvouwen en sluiten.





Op de binnenzijde allemaal leuke dingen te ontdekken!

Een vijver vol vissen!


Of zonder vissen (met velcro te bevestigen) ...
 


Naast de vijver een kikkertje met een rits als mondje



Heb je het vliegje gevonden?



Boven de vijver een zoemend lieveheersbeestje waarvan je het lijfje opent met een veter



Daarboven een zonnetje en een wolkje


Zon met magneetje


Wolkjes met drukknopen
 

Daarnaast een appelboom. De appeltjes bevestig je met drukknopen





Naast de boom staan bloemetjes met knopen





Het geheel met alles eraan...


...en alles eraf


Een hels project dat mijn geduld danig op de proef heeft gesteld, maar wat een cadeau, toch?

Ik vond het stiekem al jammer dat ik het moest afgeven, ons jongste zou er anders ook héél blij mee geweest zijn! :-) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten