Pagina's

zaterdag 6 december 2014

Aubergines met parmezaan

Dit heerlijke recept heb ik uit libelle gehaald. Ik ben tevergeefs op zoek gegaan naar het recept online, zodat ik een link kon plaatsen, maar vind het niet terug. Dan maar even zo!


 


Ingrediënten:

  • 4 aubergines
  • 100 gr geraspte parmezaan
  • 1 ui
  • 3 teentjes knoflook
  • enkele takjes basilicum (had ik niet, ik gebruikte een vermalen versie)
  • 2 bolletjes mozarella (elk 125gr)
  • 2 blikken gepelde tomaten (elk 400 gr)
  • 2 kl suiker
  • olijfolie
  • peper en zout
Snij de aubergines in de lengte in plakken van 1/2 cm. bestrooi ze aan beide kanten royaal met zout en laat ze in een vergiet 20 min. uitlekken.

Verwarm de over voor op 180°. Pel en snipper de ui en de knoflook. fruit ze glazig in wat olijfolie. Voeg de gepelde tomaten toe en roer met een houten lepel. Duw de tomaten met de lepel in kleine stukjes. Breng op smaak met de suiker, peper en zout. Laat 15 min. zachtjes koken.

Spoel de aubergines en dep af met keukenpapier. Kwast ze in met olijfolie.

Snij de mozarella in plakken.

Leg de aubergine in een met bakpapier belegde ovenschaal en schep er een laag tomatensaus op. Bestrooi met parmezaan en leg er de mozarella bovenop. Besprenkel met olijfolie. Bak ongeveer 30 minuten in de oven. Werk af met basilicum.

Wij aten het als bijgerecht, maar kan prima dienen als hoofdgerecht met een beetje ciabatta erbij.

De meningen waren verdeeld, de kinderen vonden er niets aan, maar dat zeggen ze meestal als het geen frieten, pizza's of pannenkoeken zijn... Manlief vond dat ze iets te papperig waren, ze mochten dus iets krokanter zijn, maar ik vond het heerlijk! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten