Pagina's

woensdag 13 juli 2016

Schoonmaakazijn

Ik ben al even bezig met uitzoeken wat we zelf kunnen doen om bij te dragen aan een schonere planeet, maar ook wat gunstiger is voor de portemonnee, want met 4 kinders in huis is het altijd fijn een beetje te kunnen besparen!

Na enig zoekwerk, kwam ik een leuke site tegen die heel wat tips geeft om zelf wasmiddel, poestmiddel en allesreiniger te maken. Vandaar dus dus dat ene experiment dat ik enkele dagen geleden op facebook heb geplaatst.





Hier een mooi exemplaar van de schoonmaakazijn dat nu dus staat te trekken op een donker plekje!

Zij geven alle recepten op een blaadje, ga ze dus best daar nalezen, ze geven goeie tips bij alles wat ze vermelden!

Hier alvast mijn mengeling:

Geraspte schil van 3 citroenen, enkele takjes verse munt, rozemarijn, tijm, citroenmelisse, lavendel en basilicum. Verder nog een beetje steranijs en kruidnagel.

De pot zat voor 2/3 gevuld met verse kruiden en citroen, dan gevuld met azijn. Nu mag dit minstens 2,  maximum 4 weken blijven staan op een donkere plaats. Nadien het boeltje zeven, de etherische olie erbij en klaar is kees. Ik heb dan ineens genoeg om een paar maanden te poetsen!

Verder heb ik nu het recept van de allesreiniger gebruikt met gewone azijn en etherische olie en dat werkt, alleen ruikt het naar azijn! Benieuwd of deze samenstelling daar verandering in zal brengen! 

I'll keep you posted!

Op hun site is er ook een recept te vinden voor wasmiddel. Ook dat gebruiken we nu al flink een maand denk ik en ik ben heel tevreden!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten