Pagina's

donderdag 21 april 2016

Quinoa-salade met kip

Over gezonde eetgewoontes heb ik het al gehad, hier wil ik graag nog een lekkere frisse salade delen om zeker eens uit te proberen! 

Quinoa-salade met kip



Deze versie kan ook met vegetarische kip (die probeer ik binnenkort ook eens), maar hier ging ik voor de "echte" versie!

In deze salade:
  • 4 dunne lapjes kipfilet
  • een kop quinoa
  • 2 handen vol prinsessenboontjes
  • 1 grote geraspte wortel
  • 1/2 komkommer
  • 4 el pijnboompitten
  • kokosolie
  • peper/zout en look
Snij een teentje look doormidden en wrijf een pan ermee in. Voeg een el of 2 kokosolie toe en voeg de in reepjes gesneden kip toe. Voeg nadat de kip gebakken is de pijnboompitten toe. Bak bruin, kruid met peper en zout.  Kook de quinoa en de prinsessenboontje gaar. Rasp de wortel en de komkommer grof. (volgende keer de komkommer eens in blokjes proberen) 

Doe alles in een grote kom en meng goed.
Je kan alles laten afkoelen voor je het bijeen doet, maar ik vind het ook heerlijk als alles nog warm is! :-)

Zet een portie voor jezelf op een geheime plaats, anders gaan de kinderen er steevast mee lopen voor de lunch de volgende dag! :-)

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten