Pagina's

donderdag 21 april 2016

Candy dress

Onlangs zag ik op de facebook pagina van 't stofuiltje een heel mooi jurkje verschijnen. Peggy wist met te melden dat het patroon te vinden was in de LMV.




Ze stond met haar kraampje op een stoffenmarkt onlangs, dat gaf me de kans om een mooi stofje te kiezen.





Het origineel werd gemaakt in een sweaterstof, maar ik maakte de mijne in een gewone tricot.

Dat gaf natuurlijk wel problemen bij de afwerking. Er wordt normaal een stikseltje op de randjes van de mouwen en de hals gestikt om rafelen tegen te gaan. ik koos voor een mooiere afwerking, door de mouwen en de halslijn dubbel te nemen. 

Ik tekende de mouw dubbel en stikte de buitenranden aan elkaar.


Nadien de korte kant dichtstikken.


Dan de mouwen erin stikken. Ziet er mooi afgewerkt uit zo!



Bij de hals deed ik het op dezelfde manier, ik knipte een strook van ongeveer 5 cm breed uit gelijk met de hals lopend. Ik stikte de randen aan elkaar en om de hals mooi op z'n plaats te houden strijk je er een dubbelzijdige vlieseline tussen. Je kan natuurlijk ook langs de rand stikken. 





Er is nog stof over om een kort leggingske te maken om er onder te dragen en dat is eigenlijk nodig, want het model valt heel kort!

Ik kocht al stof voor nog een exemplaar! :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten