Pagina's

woensdag 29 oktober 2014

Baby's koddige berenpak

Het wordt stilaan koud buiten en Silkes berenpak wordt te klein. Ik deed een poging om op internet een gratis patroon te pakken te krijgen, maar helaas... Ik heb het toen alvast niet kunnen vinden. Wel kwam ik dit tegen.

Het stofje kocht via een stopzetting van een zaak.




Zo'n superzacht stofje! Ik werkte de mouwen en broekspijpen af met een oranje biesje.


Hier was het alweer bijna te klein!



Ik maakte het ook in een blauwe fleece stof. Gevoerd met een supertof katoentje. Ook van de zus overgekocht! Ik draaide dit keer de oortjes niet op, maar zette er een belletje aan. Dit keer koos ik voor een drukknopen sluiting. Het was echter de eerste keer dat ik ze gebruikte en maakte eerst een klein gaatje in de stof. Nu zou ik die stap overslaan, want de drukknopen zijn zo sterk, dat je ze door de gaatjes heen trekt!


Nu (april 2015) is het groene pakje naar Tijl gegaan en Silke kreeg een echt bruin exemplaar dit keer! Terug met een rits! 



Ik heb wel handmatig het patroon vergroot naar maat 92. Dit heb ik afgewerkt met dezelfde fleece stof aan de mouwen en broekspijpen en heb ook een bies gezet aan de kap. Nu kruipt er een écht beertje door de tuin! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten